Kampala - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Roy en Margo - WaarBenJij.nu Kampala - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Roy en Margo - WaarBenJij.nu

Kampala

Door: Roy en Margo

Blijf op de hoogte en volg Roy en Margo

31 Juli 2014 | Oeganda, Kampala

Hier dan ons eerste berichtje vanuit de hoofdstad Kampala!
Gister na een prima vlucht 's ochtends aangekomen en omdat een vliegtuig niet echt lekker slaapt waren we flink kapot.. We merkten gelijk dat we weer in Afrika waren want de chaos begon al op de parkeerplaats. Onze chauffeur was er ineens vandoor met een jerrycan om benzine te halen dus daar stonden we dan.. Gelukkig kwam hij na een tijdje weer terug, konden we vertrekken en hebben we onderweg ook nog maar even een politieagent meegenomen omdat die toch stond te liften. Eenmaal aangekomen in het guesthouse kregen we een kamer die we helaas moeten delen met 4 anderen maar waar prima bedden in staan dus we hebben heerlijk geslapen!

Vanochtend zijn we op tijd vertrokken want vandaag stond een citytour op het programma samen met Michael, een van de medewerkers van het guesthouse. Na een autorit door de totale chaos van de stad (boda's (scooters) die je om de oren vliegen, mensen die blind oversteken en auto's die van alle kanten de weg op rijden) zijn we begonnen in de grootste moskee van Oeganda. Voordat we naar binnen mochten moest ik (Margo) nog wel even in een outfit gehesen worden dus ik kreeg als een echte moslima een hoofddoek en lange rok aan. Foto's daarvan komen later nog! ;) Verder hebben we een tijd door de stad gelopen wat toch wat vreemd blijft voelen als een van de weinige blanken. Ook in de stad was weer vanalles te zien qua winkeltjes, overvolle markten en snuivende straatkinderen. Vooral de kippen op de markt waren erg apart om te zien. Opgepropt in veel te kleine hokken kun je een van de beesten uitkiezen die je dan levend mee naar huis krijgt. Voorlopig dus nog even geen kip voor ons!

Als laatste nog een boottochtje gemaakt over het victoriameer wat qua uitzicht niet heel bijzonder was maar opzich leuk om eens te doen. Nu gaan we zo ons eerste boda-ritje maken om ergens te gaan eten. Als je alleen het echte oegandese eten eet krijg je namelijk vooral gekookte bananenpuree en rijst en na 1 dag vegetarier te zijn geweest lusten we wel weer een stukje vlees! ;)

Morgen vertrekken we naar jinja en dan gaat de reis pas echt beginnen. Dan starten we namelijk met ons vrijwilligerswerk.

Jullie horen snel van ons!!

• 31 Juli 2014 - 16:54

Thea Karemaker:

Hi Margo en Roy,

Fijn dat jullie een goede nacht hebben gemaakt zodat jullie weer wat energie hebben. De ritjes op de boda blijven apart, maar erg leuk.
    Ik ben benieuwd naar de outfit bij het bezoek aan de moskee en kan niet wachten op de foto's.;) Goede reis naar Jinja!
    Groetjes van ons.

• 31 Juli 2014 - 17:32

Diana:

Hoi Margo en Roy,

Top te lezen dat jullie veilig en wel zijn aangekomen.
    Heel veel plezier en succes met het vrijwilligerswerk.
    We blijven jullie volgen.....

Groeten van ons allen......

• 31 Juli 2014 - 18:37

Cor En Karina:

Hoi Margo en Roy,
    Goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Ben inderdaad zeer benieuwd naar foto's van jou met hoofddoek.Goede reis nog en veel succes! Groeten van ons allemaal

• 31 Juli 2014 - 20:03

Gidion, Kim En Fenne:

Fijn dat de reis goed is gegaan en wat staat er al snel een verhaal op de site. Goed bezig! Geweldig verhaal van die taxi-chauffeur hihi.. Verwacht nog wel meer van die verhalen hè
    Heel veel succes met jullie 'werk' dat morgen gaat beginnen en we wachten met spannning op de foto's :) vooral die van Margo met hoofddoek..
    Groetjes van ons en een kus van Fenne

• 01 Augustus 2014 - 19:36

Loes:

Super leuk om te lezen Margo en Roy!
    Ben benieuwd naar de foto's van de moslima versie van jou Margo haha.

• 01 Augustus 2014 - 19:51

Janneke:

Wauw wat een avontuur!!!! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Succes met de start van het vrijwilligerswerk, het zal wel even wennen zijn! Groetjes van ons! En we wachten op de foto van jou als moslima ;) en eigenlijk ook van Roy als moslim!

• 03 Augustus 2014 - 15:16

Oma Christien:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, en dat je het naar de zin hebt.
    Ik ben er trots op jullie dat jullie samen dit werk gaan doen.
    Geniet ervan en ik verheug me er al weer op om nieuwe stukjes te lezen en jullie foto's te kijken.

Heel veel liefs van oma Christien